Ficha e Lectio: S.Bartolomeu







LECTIO: 

  Xesús volveu para Galilea. Atopou a Felipe e chamoulle: Sígueme! O obxectivo do chamado é sempre o mesmo:"seguir a Xesús" Os primeiros cristiáns insistiron en conservar os nomes dos primeiros discípulos. Dalgúns conservaron ata os apelidos e o nome do lugar de orixe. Felipe, Andrés e Pedro eran de Betsaida (Xn 1,44). Natanael era de Caná (Xn 22,2). Hoxe, moitos esquecen os nomes das persoas que están na orixe da súa comunidade. Lembrar os nomes é unha forma de conservar a identidade. 

  Felipe atopa Natanael e fala con el sobre Xesús: "Achamos a aquel de quen escribiu Moisés na Lei e tamén os profetas. É Xesús, o fillo de Xosé de Nazaret". Xesús é aquel cara a quen apuntaba toda a historia do Antigo Testamento. 

  Natanael pregunta: "Pero, pode saír algo bo de Nazaret?" Posiblemente na súa pregunta emerxe a rivalidade que afacía existir entre as pequenas aldeas dunha mesma rexión: Caná e Nazaret. Ademais disto, segundo o ensino oficial dos escribas, o Mesías viría de Belén en Xudea. Non podía vir de Nazaret en Galilea (Xn 7,41-42). Andrés dá a mesma resposta que Xesús dera aos outros dous discípulos: "Ven e verás!" Non é impondo senón vendo que as persoas se convencen. De novo, o mesmo proceso: atopar, experimentar, compartir, testemuñar, levar a Xesús! 

   Jesús ve a Natanael e di: "Aí vén un verdadeiro israelita, sen falsidade!" E afirma que xa lle coñecía, cando estaba debaixo da figueira. Como é que Natanael podía ser un "auténtico israelita" se non aceptaba a Xesús como Mesías? Natanael "estaba debaixo da figueira". A figueira era o símbolo de Israel (cf. Mi 4,4; Zc 3,10; 1Re 5,5). Israelita auténtico é aquel que sabe desfacerse das súas propias ideas cando percibe que non concordan co proxecto de Deus. O israelita que non está disposto a esta conversión non é nin auténtico, nin honesto. O esperaba ao Mesías segundo o ensino oficial da época (Xn 7,41-42.52). Por isto, inicialmente, non aceptaba a un mesías vido de Nazaret. Pero o encontro con Xesús axudoulle a percibir que o proxecto de Deus non sempre é como a xente imaxínallo ou desexa que sexa. O recoñece o seu engano, cambia idea, acepta a Xesús como mesías e confesa: "Mestre, o teu es o fillo de Deus, ti es o rei de Israel!" A confesión de Natanael non é que o comezo. Quen será fiel, verá o ceo aberto e os anxos que soben e baixan sobre o Fillo do Home. Experimentará que Xesús é a nova alianza entre Deus e nós, os seres humanos. É a realización do soño de Xacobe (Xén 28,10-22).


Comentarios

Publicacións populares